Yogaklasser

Her kan du bli kjent med våre faste, ukentlige yogaklasser:

Vinyasa yoga

Vinyasa yoga gir deg en blanding av aktivitet og hvile, yang og yin.

Dette er en dynamisk yoga klasse hvor det begynner rolig og legges på asanas og intensitet litt og litt. Det er en relativt tung klasse hvor det hele tiden jobbes i en jevn flyt.

På slutten av klassen vil det bli en lang avspenning som varer opp i mot 25 minutter. Dette gir dere god tid til å lande.

I denne avspenningen blir det guidede meditasjoner, og toner fra tibetansk syngebolle. Slike syngeboller er kjent for å kunne balansere energifeltene våre, og har en både energigivende og beroligende effekt.

Power yoga

Poweryoga er en yogaklasse som består av flere kjente asanas (øvelser) fra hatha- og vinyasaklassene våre, men i denne klassen utføres de med gjentakende repetisjoner etterfulgt av en dyp hold.
Vi holder god flyt og tempo gjennom klassen, og du vil få økt puls og muskulær utfordring.

De ulike asanas er gjennomførbare for folk flest, vanskelighetsgraden varieres gjennom antall repetisjoner man utfører. Dette justerer den enkelte selv.

Klassen trappes ned i intensitet mot slutten,
og avrundes med rolige strekk og en lengre savasana.

Aerial yoga

I disse timene vil mye fra vanlige yogaklasser dukke opp, men denne gang gjøres det i eller ved en yogaslynge.

Yogaslynger støtter og utfordrer oss i yogapraksisen. De lar kroppen få kjenne på vektløshet, noe som kan gi ekstra avspenning for mange.

Å la kroppen få gi seg hen til noe som svever, gjør det mange ganger enklere for kroppen å slippe i muskulaturen som ellers er vant til å holde oss oppe.

Du får testet balanse og styrke, du får strukket i mer avslappet tilstand og oppleve å kunne komme dypere inn i asanas enn du gjør uten slyngen.

I løp av klassen utfordrer vi oss i balansen og styrken, vi opplever vektløshet, og vi roer ned med rolige bevegelser, lange strekk og dype pust.

Vi skal le, vi skal sveve, vi skal lande, vi skal hvile.

 

Stressreduserende/

restorative yoga

Timer for deg som kjenner at nervesystemet står litt i spenn, og at litt hjelp for å lande på madrassen om kvelden hadde vært kjærkomment.

Timene inneholder elementer fra ulike rolige yogaformer, alle med fokus på beroligende og stressreduserende bevegelser og asanas.

Timene er satt sammen av rolige bevegelser og lange hold. Vi bruker puter og blokker, øyeputer, yogabelter og tepper for å bygge oss opp slik at kroppen kan gi mest mulig slipp fra hverdagens ansvar og oppgaver.

En pustepause midt i uka.

Hatha yoga

I denne timen møter du et klassisk yogaoppsett med oppvarming, stående og balanserende asanas, sittende og liggende asanas, pusteøvelser og avspenning.

Vi jobber med konsentrasjon og fokus, styrke og balanse, bevegelighet og avspenning. Et kinderegg rett og slett!

 

Qi gong / Tai Chi

Denne treningen starter med Qi Gong, der det på en skånsom måte stimuleres alle ledd i kroppen – fra isse til fot.

Deretter «tappes» det, som vil si at det bankes på energipunkter og energibaner i kroppen for å stimulere disse.

Den siste delen av treningen brukes på Tai Chi-rekka.

Det legges stor vekt på tilstedeværelse og pust, og de fleste opplever det som at de får energi av treningen.

For noen kan det være uvant i starten fordi det går så sakte og fordi det gjøres de samme øvelsene hver gang.

Dette gjøres imidlertid for å lytte til kroppen i stedet for å bruke hjernen. Slik blir vi mer til stede i øyeblikket.

Det er deltakere i alle aldre, og det er ingen konkurranse om hvem som klarer mest. Det handler om å lytte til sin egen kropp og utføre øvelsene ut fra egne grenser. Det skal ikke gjøre vondt.

BOOKING:

Kontakt Anne for å bli med på denne klassen.
Telefon: +47 466 89 876